در هنگام خرید مخزن آب شرب و یا ذخیره آب برای برداشت آب باران باید چند سوال مهم از خود بپرسید. این سوالات به شما کمک می کند بدون پشیمانی تصمیم درستی بگیرید. بیا با آن روبرو شویم. خرید مخزن آب یک سرمایه بزرگ است ، بنابراین فقط ارزش دارد که بار اول آن را درست انجام دهید. قبل از اینکه به این سوالات پاسخ دهم ، می خواهم در مورد همه سبک های مخازن آب موجود برای برداشت آب باران برای شما صحبت کنم.

انواع مخازن برداشت آب باران موجود است؟

1) بتن - مخازن بتونی که برای برداشت آب باران استفاده می شود سنگین هستند و بیشتر در زیر زمین نصب می شوند. این بدان معنی است که نصب آنها بسیار گران است زیرا اغلب به حفاری و بلند کردن زیادی نیاز دارد تا آنها را به محل مناسب برسانید. آهک حاصل از بتن همچنین می تواند به داخل آب مخزن شسته شود و استفاده از آن برای آشامیدن را خطرناک می کند.

 مخزن بتنی. jpg

2) فلز - مخازن فلزی همیشه جایگزین مناسبی برای مخازن بتونی بوده اند ، زیرا سبک تر ، ارزان تر و نصب آنها آسان تر است. با این حال ، به دلیل مواد ، اگر از آنها برای نوشیدن استفاده کنید بسیار خطرناک هستند. این به این دلیل است که به مرور زمان فولاد دچار خوردگی و زنگ زدگی می شود که باعث خلوص آب می شود.

3) پلاستیک - مخازن پلاستیکی یا پلی اتیلنی که برای برداشت آب باران استفاده می شود قطعاً متداول ترین است. اینها به دلیل هزینه و کیفیت بسیار محبوب هستند. با این حال ، باید توجه داشته باشید که یک مخزن پلاستیکی برای ذخیره آب خریداری نکنید که باعث پرورش جلبک شود. برای کمک به شما در انتخاب بهترین مخزن پلاستیکی ، مقاله ای را که نوشتم بخوانید که به شما می گوید آیا در مخزن خود جلبک پرورش می دهید یا خیر. نامیده می شود:  آیا جلبک ها در مخازن ذخیره آب شما رشد می کنند؟ 

 مخزن پلاستیکی. jpg

4) مثانه - مخازن مثانه که برای برداشت باران مورد استفاده قرار می گیرند اغلب درصورت استفاده از مکان کوچک برای مخزن استفاده می شوند. این مثانه های آب باران که از غشای انعطاف پذیر ساخته شده و هنگام ورود آب منعطف می شود ، می توانند سطح زیادی را اشغال کنند. تنها زمانی که این مثانه ها مفید هستند این است که زیر عرشه یا شلنگ خود جایی داشته باشید. با این حال ، در نهایت شما هزینه بیشتری را برای لوله کشی و لوازم جانبی صرف خواهید کرد زیرا اگر از مخزن ذخیره آب معمولی استفاده کنید ، لوله شما از سقف شما بسیار طولانی تر خواهد بود.

 Tank.jpg مثانه

5) فایبرگلاس - مخازن فایبرگلاس از فلز و بتن قویتر هستند. با این وجود ، به دلیل فرآیند تولید ، گران قیمت آنها بسیار بیشتر است. ساخت مخازن فایبرگلاس بسیار کارساز است. در مورد مخازن بزرگتر از 10،000 گالن ، این بهترین گزینه است. 

مخزن فایبرگلاس. jpg

آیا مواد مخزن آب شما تفاوتی ایجاد می کند؟

این یک دلیل معمول یک سوال رایج است. اگر از مخزن ذخیره آب خود برای هر هدفی استفاده می کنید که در آن آب باید خالص بماند ، مواد تفاوت زیادی ایجاد می کند. در اینجا یک مثال آورده شده است. اگر از آب برای نوشیدن حیوانات خانگی خود استفاده می کنید یا حتی از آن برای نوشیدن خود استفاده می کنید ، باید نگران مواد مخزن خود باشید.

مخازن ذخیره آب بتونی و فلزی به ویژه خطرناک هستند زیرا با گذشت زمان می توانند زنگ زده و از بین بروند. این بدان معناست که زنگ زدگی یا قسمت های مخزن به درون آب باران خالص شما نشت می کند و باعث می شود کاملاً از آب خارج نشود. مخزن پلاستیکی ذخیره آب تنها درصورتی که دارای فناوری Light Block best باشد بهترین انتخاب شماست. این یک فرآیند تولید است که باعث می شود دیواره های مخزن نور را نادیده بگیرند و از رشد جلبک اطمینان حاصل نکنند .

آیا رنگ مخزن آب باران شما تفاوتی ایجاد می کند؟

اگر در معرض آفتاب قرار گیرد پاسخ مثبت است. داشتن مخزن آب باران با رنگ مناسب می تواند تفاوت بین داشتن آب خالص یا نبودن آن باشد. برای کشف حقایق موجود در این زمینه ، شما را به خواندن یک وبلاگ بسیار معروف به نام تشویق می کنم. مخازن آب پلاستیکی: آیا رنگ مهم است؟  این مقاله توضیح می دهد که چگونه رنگ مخزن برداشت باران می تواند بر کیفیت آب شما تأثیر بگذارد.

بنابراین بهترین نوع مخزن آب باران برای خرید چیست؟

پس از تحقیق در مورد انواع مخازنی که می توانید برای برداشت باران خریداری کنید ، باید تصمیم بگیرید. اگر به دنبال مخزن آب مقرون به صرفه ، زیبا و زیبا هستید که جلبک رشد نکند ، در جای مناسب قرار دارید. مخازن پلاستیکی به یک دلیل انتخاب اول هستند.